A webáruházak egyre nagyobb térhódításának eredményeképpen a felügyeleti szervek kiemelt figyelmet szentelnek a webáruházak tájékoztatási kötelezettségeinek ellenőrzésére, próba vásárlások elvégzésére.
Természetesen ez nem is lenne probléma, ha minden a törvényi előírásoknak megfelelően megjelenítendő információt közölnének a webáruház tulajdonosok!
Önnek, mint webáruház tulajdonosnak bizony esetenként súlyos árat kell fizetnie a hiányosságok miatt, mégpedig pénzbírság formájában. Arról nem is beszélve, hogy a hiányosságok feltűnhetnek a leendő vásárlók szemében is, és bizalom hiányában nem az Ön webáruházban rendeli meg a kiválasztott terméket, termékeket.
Sajnálatos módon a webáruház tulajdonosok gyakran megfeledkeznek, vagy szimplán elegendőnek vélik a megjelenített tájékoztatókat, illetve az általános szerződési feltételek közléseként nyilvánosságra hozott információkat.
Az Ön webáruházában minden, a törvényi előírásokban szereplő információ megjelenítésre került?
Tudta Ön, hogy:
- a kiküldött csomagnak minden esetben tartalmaznia kell az elállás jogának ismertetését, annak gyakorlásának menetét nyomtatott formában?
- a webáruház látogatóit tájékoztatnia kell, hogy mely gazdasági társasággal kerül megkötésre a szerződés vásárlás esetén, nem elegendő egy cégnév, és egy telefonszám megadása?
- 8 munkanapon belül a vásárló elállhat vásárlási szándékától a csomag kézhezvételét és kibontását követően?
- bizonyos esetekben nem illeti meg a vásárlót a 8 munkanapos elállási jog?